Sunday, July 14, 2013

Bercuti Di Tok Bali


Tok Aman Beach Resort

signage ke laluan masuk pantai
Kedudukan mengadap Pantai Bisikan Bayu, Semerak Pasir Puteh Kelantan. Lokasi dalam bandar perikanan Tok Bali dan berjiran dengan Kuala Besut(Pintu masuk utama ke Pulau Perhentian)

Dibina di tepi lagun yang cantik. Terdapat aktiviti menangkap cengkerang laut di sini seperti Lala, tijah dan lokan( anak beranak siput yg boleh dimakan)

Berkonsepkan resort tetapi dibina seperti apartment, memiliki swimming pool yg luas dan ruangan banquet yg agak terhad. Terdapat aktiviti luar yg menarik sepeti berbasikal, kayak dan buggy tetapi ada bayaran dikenakan.

mai la cuba makan etak



Spa untuk massage pun ada. Terdapat 2 outlet F & B yaitu sebuah restoren dan sebuah dewan banquet. Sebuah resort yg mendokong teknolgi hidup. Lampu taman di jana guna solar panel. Aspek keselamatan mematuhi kriteria bomba tetapi boleh diberi perhatian dengan binaan coridor sekitar staircase menuju ke pool agak tinggi dan merbahaya kepada guest.

Layanan staff agak kurang mesra, agak menghairankan tetapi begini lah persepsi staff hotel di kebanyakan hotel yg MT menginap agak kurang cakna kepada orang melayu ?? Hal ini turut berlaku disini. Harap improved jika ingin jadi penyedia pelancongan bertaraf dunia.

Makanan breakfast adalah biasa2 aje. Sebagai resort , ia sepatutnya cuba mempromosikan makanan tempatan. Pasti kenangan makan akan jadi marvelous !! Lagi satu, gardener takde ke samapai kemucup dan sekaki naiknya ??

technician datang repair telefon
Makan tengahari dan dinner boleh la cari kat luar, Elok kiranya kita menjamu selera di sekitar tok bali mahupun kuala besut menyajikan ikan bakar dan pulut ikan panggang yg menyelerakan. Harga juga berpatutan. Sebagai panduan, solat jumaat boleh didirikan di masjid sekitar 1km dari jalan masuk utama. terdapat 2 buah masjid dan rajin2 lah menunaikan rukun yang wajib secara berjemaah ye.

garden light dengan kuasa suria
Alami sendiri pengalaman di resort ini. KLIK untuk maklumat lanjut.

MT rating : 4 star



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...