Monday, January 17, 2011

CARA DELETE '' EXTERNAL APPLICATION '' DI FACEBOOK

Facebook oh facebook. Namanya harum seantero dunia. Walaupun was-was dari segi hukum mengenainya, Boleh dikatakan setiap pengguna internet memiliki akaunnya. Begitu hebat penangan FB dalam masyarakat dunia hari ini. Cara kita mendapat faedah dari FB ni dah berlambak kat internet dan MT bukan nak ulas mengenainya.
Baik dan buruk terpulanglah pada kita sendiri. Nak layan poker ke, nak mengutuk orang ke atau sekadar berkongsi ilmu didada kepada umum. Tayang gambar ber aurat pun ramai sekali kan ?
Pernah tak kita menerima jemputan luar untuk block sesuatu akaun atau menyertai permainan. Sekali dua boleh la " terima " dan selebihnya dah jadi menyampahkan nak layan. Tambahan pula dapat aplikasi '' causes ''. MT sendiri pernah beberapa kali bersetuju menyertainya. Masakan tak menyirap darah bila ada akaun menghina Nabi s.a.w atau mengajak membakar al-quran.
Huh dah tak terkawal la FB nie. Ingatkan dah lega sebab FB nak tutup pertengahan Mac ni tetapi '' rumous '' je.
Sebaran aplikasi ni menipu je terutama '' causes '' yang mengajak untuk kumpul 100,000 ahli untuk block sesuatu akaun. MT sendiri pernah check, tak wujud pun akaun sedemikian. Tetapi kenapa ianya di wujudkan? Sebab nak dapat wang dari '' donation '' kita la tu.
So, mari kita pakat-pakat delete mana-mana aplikasi yang ada. Jom....


  • login dulu akaun


  • Klik tab atas disebelah kanan '' akaun '' > '' tetapan privasi ''


  • Scoll down ke bawah '' aplikasi dan laman web '' dan klik


  • Apps you use > tutup / alih keluar 


  • Bila arahan dah keluar '' pilih yang mana nak remove '' dan klik '' turn off platform ''
OK dah siap .. selamat mencuba !!  

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...